چطوری میشه

8 نکته برای ایجاد محتوای طولانی با وردپرس

8 نکته برای ایجاد محتوای طولانی با وردپرس

مقالات طولانی وردپرس راهی عالی برای ارائه اطلاعات عمیق به خوانندگان شما در مورد یک موضوع خاص است. به طور کلی، شما فقط یک ثانیه فرصت دارید تا توجه خواننده خود را جلب کنید. در غیر این صورت آنها به سراغ کسی می روند که بتواند آنچه را که می خواهند به آنها بدهد. اگر آنها به موضوع خاصی علاقه مند هستند، آنچه می خواهند اطلاعات ارزشمند، قابل فهم و آسان برای پیمایش است.

اهمیت محتوای طولانی توضیح داده شد

با توجه به وردپرس، مقالات طولانی معمولاً به مواردی با طول بیش از 1000 کلمه اشاره می کنند. چرا باید برای تولید محتوا اینقدر وقت بگذارید؟ خوب، چند دلیل وجود دارد.

در ابتدا، زمان حضور در سایت را افزایش می دهد. هرچه کپی طولانی‌تر باشد، کاربر زمان بیشتری را صرف خواندن یک صفحه (یا چندین صفحه) در سایت شما می‌کند.

موتورهای جستجو نیز تمایل دارند محتوای طولانی را ترجیح دهند. با توجه به Backlinko، پست هایی که در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل رتبه بندی می کنند 1890 کلمه عظیم بنابراین اگر می‌خواهید رتبه بالاتری کسب کنید، تمرکز بر محتوای طولانی‌تر یک استراتژی قوی است.

به علاوه محتوای طولانی قابل اشتراک‌گذاری است. با بهبود طول مقالات خود می توانید به حساب های رسانه های اجتماعی (و ترافیک) خود نیز کمک کنید.

در حالی که دلایل اول بیشتر مبتنی بر سئو هستند، دلایلی نیز برای ایجاد محتوای طولانی‌تر برای مخاطبان شما وجود دارد. به عنوان مثال، تجربه کلی کاربر در سایت شما. پیمایش آسان محتوای طولانی باعث می شود تا کاربران بتوانند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند. این یک تجربه مثبت ایجاد می کند و اغلب باعث می شود دفعه بعد که در جستجوی پاسخ هستند مستقیماً به سایت شما برگردند.

بنابراین چگونه می‌خواهید محتوای طولانی با وردپرس ایجاد کنید؟ در زیر ما 8 نکته را ارائه می دهیم که می توانید از آنها برای استفاده و ایجاد بیشترین تأثیر برای سایت وردپرس خود با مقالات طولانی تر استفاده کنید.

1. موضوع مناسب

را انتخاب کنید

شما برای خوانندگان خود می نویسید، بنابراین مطمئن شوید که موضوعاتی را که واقعاً به آنها علاقه مند هستند به آنها می دهید. ببینید چه نوع چیزهایی را جستجو می کنند یا به رایج ترین سؤالات خود نگاهی بیندازید. پرسیده شدن ارائه این اطلاعات ارزشمند به خوانندگان دلیلی می دهد تا به شما اعتماد کنند و شما را به عنوان یک مرجع در این موضوع ببینند.

یکی از راه‌های انجام این کار این است که به Quora بروید و ببینید چه سوالاتی در جایگاه شما پرسیده می‌شود. این می تواند به شما بگوید که مخاطبان شما به چه چیزی علاقه دارند. سپس، می توانید از تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی خود برای انجام همین کار استفاده کنید و بررسی کنید که کدام موضوعات پرطرفدار هستند. اگر بودجه شما برای تحقیق کم باشد، معمولاً انجمن‌ها و فضاهای آنلاین مشابه این کار را انجام می‌دهند.

Moz Pro SEO Toolset

همچنین می‌توانید از Google Trends و Google News استفاده کنید تا ببینید مردم بیشتر چه چیزی را جستجو می‌کنند و می‌خوانند.  با این حال، اگر پول بیشتری دارید، از برخی از بهترین ابزارهای تحقیق در مورد موضوع و روند استفاده کنید. Moz یک گزینه عالی است که می تواند به شما کمک کند بازاریابی محتوا و سئوی خود را به سطح بعدی ارتقا دهید.

2. محتوای همیشه سبز را هدف قرار دهید

البته موضوعاتی وجود خواهند داشت که طبیعتاً تاریخ انقضا خواهند داشت یا فقط برای یک بازه زمانی کوتاه تقاضای زیادی خواهند داشت. این نوع محتوا معمولاً بیانیه های مطبوعاتی، به روز رسانی های کلی در مورد رویدادها یا هر چیز دیگری که با نام تجاری اتفاق می افتد، اطلاعیه ها و غیره است. همچنین نظراتی در مورد رویدادهای جاری یا پست های وبلاگ وجود دارد که مربوط به روندهایی است که می گذرد – فقط بحث “لورل در مقابل یانی” یا “سفید و طلا در مقابل لباس سیاه و آبی” را به خاطر بسپارید. بسیاری از برندها به دنبال این روند بودند و در مورد آن پست گذاشتند، اما این پست‌های وبلاگ طولانی نبودند زیرا همیشه سبز نیستند. ممکن است بخواهید درباره این چیزها بنویسید، اما بهتر است موضوعاتی را هدف قرار دهید که در آزمون زمان مقاومت کنند. شما زمان و تلاش زیادی را برای ایجاد این محتوا صرف خواهید کرد، بنابراین می‌خواهید تا آنجا که ممکن است زمان و سود بیشتری از آن ببرید.

CoSchedule Free WordPress plugin

ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید و یکی از بهترین نمونه ها افزونه CoSchedule است که می تواند به شما در برنامه ریزی محتوای خود و به روز رسانی های مختلف کمک کند تا محتوای شما همیشه برای خوانندگان شما تازه و جالب باشد. این ابزار مفید به شما امکان می دهد با تیم خود همکاری کنید و وظایفی را تعیین کنید، یک نمای کلی از کل استراتژی بازاریابی خود داشته باشید، بدانید بهترین زمان برای ارسال پست چه زمانی است و غیره.

3. از ابزارها برای ویرایش و تصحیح استفاده کنید

نوشتن همیشه آسان نیست، به خصوص زمانی که به ویرایش و تصحیح محتوا می رسد. ممکن است اشتباهات گرامری یا غلط املایی زیادی وجود داشته باشد و اینها هرگز برای شهرت شما خوب نیستند. اما، خوشبختانه، ابزارهایی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند در این زمینه بهتر شوید.

Grammarly Writing Assistant

Grammarly ابزاری است که احتمالاً با آن آشنا هستید زیرا میلیاردها نفر از آن استفاده می کنند و یکی از ابزارهای اساسی برای هر نویسنده ای است. می‌توانید به Grammarly اعتماد کنید تا به‌طور مستقیم تمام اشتباهات دستوری و املایی، اشتباهات نقطه‌گذاری و اشتباهات سبک را بررسی کنید. استفاده از آن بسیار فراتر از تصحیح‌کننده‌های پیش‌فرض مانند مواردی است که می‌توانید در Word یا Google Docs پیدا کنید. این رایگان است، اما اگر نسخه پولی دریافت کنید، می‌توانید به راحتی سرقت ادبی را بررسی کنید و تحلیل محتوای بهتری دریافت کنید.

Proofreading Free WordPress Plugin

از طرف دیگر، افزونه Proofreading رایگان توسط Scribit، افزونه ای است که می توانید مستقیماً در وردپرس از آن استفاده کنید. می توانید آن را طوری تنظیم کنید که در حین تایپ زیر تمام اشتباهات شما خط بکشد یا آن اشتباهات در یک پنجره جداگانه ظاهر شوند. می توانید اصطلاحات خاصی را اضافه کنید تا سفارشی شود و برای استفاده از آن آماده باشد.

Style Guide Checker Free WordPress Plugin

در نهایت، Style Guide Checker افزونه ای است که به شما کمک می کند مجموعه ای از قوانین را برای سازندگان محتوای خود ایجاد کنید تا از آنها پیروی کنند و به شما امکان می دهد در کل استراتژی بازاریابی محتوا کیفیت محتوای ثابتی داشته باشید. این می تواند همه چیز را از علائم نگارشی گرفته تا قالب بندی را پوشش دهد.

4. محتوا را قابل اشتراک گذاری کنید

افراد عاشق به اشتراک گذاشتن محتوایی هستند که به نظرشان جالب است و فکر می‌کنند دیگران به همان اندازه به آن علاقه دارند. اشتراک‌گذاری محتوای خود را آسان کنید تا دسترسی شما و تأثیر مقالات طولانی مدت شما افزایش یابد. و مانند همه چیزهای وردپرس، شما افزونه های اشتراک گذاری اجتماعی زیادی برای انتخاب دارید.

Integrate Social Media with AddThis

ادغام کنید

AddThis چند افزونه ارائه می دهد که می توانید از آنها برای اشتراک گذاری بیشتر محتوای خود استفاده کنید. این یک پلت فرم عالی است که به شما امکان می دهد به سرعت و به راحتی دکمه های اشتراک گذاری شناور، دکمه های دنبال کردن پروفایل اجتماعی و حتی پست های مرتبط را اضافه کنید. برای استفاده از افزونه ها و مشاهده تجزیه و تحلیل برای محتوای مشترک برتر، شبکه های ارجاع، بازدید از صفحه و موارد دیگر، باید برای یک حساب AddThis رایگان ثبت نام کنید.

Candy Social Widget

یا اگر به دنبال گزینه ساده‌تری هستید، افزونه Social Candy Widget را در نظر بگیرید. این یک سازنده ویجت اجتماعی بصری اضافه می کند که می توانید از آن برای اضافه کردن پیوندهای پروفایل اجتماعی دلخواه خود به هر منطقه آماده ویجت استفاده کنید. از 25 شبکه اجتماعی، 3 سبک دکمه و ابعاد قابل تنظیم انتخاب کنید.

5. محتوای خود را قالب بندی کنید

خوانندگان محتوایی را می‌خواهند که هضم آن آسان باشد، جایی که می‌توانند به سرعت اطلاعات دقیق مورد نظر خود را پیدا کنند. یک راه عالی برای کمک به آنها در این زمینه این است که محتوای خود را به گونه‌ای قالب‌بندی کنید که سرفصل‌ها، زیرنویس‌ها و فهرست‌های واضحی داشته باشند تا بتوانند مقاله طولانی را مرور کنند و به سرعت موضوع مورد نظر خود را پیدا کنند.

Download Easy Table of Contents

شاید بخواهید فهرستی از مطالب را نیز اضافه کنید. برای محتوای طولانی، این اغلب برای خوانندگان بسیار مفید است. اگر قالب وردپرس شما شامل این ویژگی نیست، افزونه ای مانند Easy Table of Contents این کار را انجام می دهد. این افزونه دقیقاً همانطور که تبلیغ شده است – راهی آسان برای افزودن فهرست مطالب به پست ها یا صفحات شما. این افزونه به طور خودکار با گرفتن هدر کار می کند. از گزینه های ارائه شده برای انتخاب سبک جدول محتوا، قالب بندی گلوله، پشتیبانی سلسله مراتبی، اسکرول صاف و موارد دیگر استفاده کنید.

6. افزودن ویژوال یک امر ضروری است

یک راه عالی برای رساندن اطلاعات به خوانندگان از طریق تصاویر بصری مانند اینفوگرافیک، نمودار یا سایر تصاویر است. آنها برای فشرده سازی اطلاعات در قالبی ساده مناسب هستند. و حتی زمانی که به تصاویر نیازی نیست، ایده خوبی است که آنها را به هر حال اضافه کنید تا متن طولانی را از بین ببرید.

Infographic Maker – iList

iList Infographic Maker یک افزونه وردپرس است که می‌تواند به شما کمک کند تصویری از داده‌ها و اطلاعات ایجاد کنید که ظاهر خوبی دارند و بلافاصله توجه خواننده را به خود جلب می‌کنند. می‌توانید فهرست‌ها، اینفوگرافیک‌ها، نمودارها و نمودارهای زیبایی ایجاد کنید و این می‌تواند در استراتژی بازاریابی محتوای شما تفاوت ایجاد کند.

Vision Interactive - Image Map Builder for WordPress

Vision Interactive Image Builder به شما امکان می دهد کارهای بیشتری با تصاویر خود انجام دهید – متن، یادداشت ها، پیوندها، شکل ها، خطوط و چیزهای دیگری را اضافه کنید که می تواند به شما کمک کند تا نقطه نظر خود را روشن کنید و الهام بخش مردم شوید. می‌توانید تصاویر، بروشورهای تعاملی ایجاد کنید و داستانی را در چند ثانیه تعریف کنید.

Visualizer: Tables and Charts Manager for WordPress

در نهایت، از جداول و نمودارهای Visualizer برای ایجاد نمودارها، نمودارها و سایر ابزارهای تجسم تعاملی استفاده کنید که می تواند به مخاطبان شما در درک داده هایی که ارائه می کنید کمک کند. استفاده از آن بسیار ساده است و بیش از 9 نوع نمودار وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. همه نمودارها تعاملی و پاسخگو هستند که حتی برای بازدیدکنندگان شما بهتر خواهد بود.

7. ارتقاء بگیرید

اگر توجه خواننده را به خود جلب کرده اید و آنها شما را منبع اطلاعاتی آگاه و قابل اعتمادی می دانند، می توانید شروع به تبلیغ محصولات و خدماتی کنید که ارائه می دهید. پس از اینکه اطلاعات ارزشمندی در مورد موضوعی به آنها دادید، ممکن است بخواهید خدمات خود را برای کمک به ایجاد راه حلی برای سؤالی که در ابتدا با شما تماس داشتند ارائه دهید.

یک گزینه اضافه کردن یک فراخوان برای اقدام (یا CTA) است. تعداد زیادی افزونه‌های فراخوان وردپرس برای انتخاب وجود دارد. با استفاده از آنها می توانید خوانندگان را به فرم ثبت نام در خبرنامه، صفحه قیمت گذاری، فرم تماس برای برقراری ارتباط و غیره هدایت کنید.

در عوض، اگر وب‌سایت شما دارای یک فروشگاه تجارت الکترونیکی نیز می‌باشد، ممکن است بتوانید از یک کد کوتاه برای افزودن محصولات مرتبط به متن خود استفاده کنید. برای مثال، اگر از WooCommerce استفاده می‌کنید، می‌توانید از کد کوتاه [محصولات] برای نمایش موارد مرتبط با توجه به دسته‌بندی، SKU، محبوبیت و غیره استفاده و سفارشی کنید (لیست کامل متغیرهای کد کوتاه WooCommerce برای کسب اطلاعات بیشتر).

8. ایجاد با SEO در ذهن

البته، برای دستیابی به بیشترین خوانندگان، باید رتبه بالایی در موتورهای جستجو داشته باشید. و برای دستیابی به آن، باید محتوای بهینه شده سئو داشته باشید.

ابتدا باید با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع کنید. Google’s Keyword Planner ابزاری عالی برای کشف و تحقیق است کلمات کلیدی و همچنین قضاوت در مورد رقابت خود.

Yoast SEO plugin

اما وقتی روی کلمات کلیدی مورد نظر خود تصمیم گرفتید، نمی خواهید متن خود را پر کنید. این اغلب ناخوشایند و غیرطبیعی است (برای خوانندگان و موتورهای جستجو). Yoast یک افزونه عالی است که به شما امکان می دهد آن کلمات کلیدی را اضافه کنید، سپس خوانایی را بررسی کنید. این برای اطمینان از اینکه هیچ چیز غیرطبیعی به نظر نمی رسد و به بهینه سازی محتوای شما برای خوانندگان شما (و ربات های موتور جستجو) کمک می کند. علاوه بر این، این افزونه برای افزودن ویژگی های مهم سئو به سایت شما از جمله نقشه سایت و خرده نان مفید است. برای تلاش‌های WordPress SEO برای رتبه‌بندی مقالات طولانی خود، آن را به یک دارایی همه جانبه تبدیل کنید.


وقتی به دنبال ایجاد مقالات وردپرس با فرم طولانی هستید که تاثیر بالایی دارند، به یاد داشته باشید که این نکات را در طول فرآیند ایجاد در ذهن داشته باشید. مقالات طولانی قطعا جایگاه خود را دارند و در خدمت هدف خود هستند. و هنگامی که آنها به درستی انجام شوند، نتایج عالی خواهید دید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا